2010 wordt 2011!! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu 2010 wordt 2011!! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

2010 wordt 2011!!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

23 December 2010 | Peru, Iquitos

Lieve allemaal,

Al weer bijna kerst. Al moet ik zeggen dat kerst in de tropen, nog steeds niet voelt als kerst. Een jaar geleden, zat ik in Nederland. Genoot ik van koude feestdagen en veel sfeer en gezelligheid. Ik mis dat (jullie!) wel een beetje nu hoor. Maar ja, kerst in Iquitos heeft ook z´n charme. Als je het niet meer uithoudt van de hitte ga lekker naar het zwembad en neem je een duik, verse vruchten groeien in onze tuin, je kunt heerlijk in de hangmat liggen en papegaaien vliegen dagelijks over .

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar december is voor mij altijd zo´n moment van reflectie op het afgelopen jaar en een vooruitblik op het komende jaar. Meestal schrijf ik in mijn dagboek de dingen die ik zie gebeuren in het jaar dat komt. Zo schreef ik een jaar geleden voor ons vertrek naar Nederland dat 2010 het jaar zou worden waar ik zwanger zou worden van dochter Norah.... en voila, ze is er. En een schattig plaatje ook nog. Ben nog steeds supertrots op haar. Alleen jammer dat jullie haar niet in levende lijven kunnen ontmoeten. Het zou zo leuk zijn als jullie konden zien hoeveel ze op haar zus lijkt en toch ook weer anders is, hoe lief Amber met haar is, hoe schattig ze lacht, hoe haar haren iedere dag recht overeind staan , hoeveel liedjes Amber voor haar zingt, hoe heerlijk beide dames het vinden om te zwemmen en nog 1000 dingen meer die ik met jullie zou willen delen. Verder schreef ik dat 2010 een groot succes zou worden voor El Manguaré. Ook deze droom kwam uit. Onze projecten lopen allemaal prima, de vergelijkingsresultaten van de afgenomen examens laten zien dat wij het veel beter doen dan op de school waar ze onze hulp niet hebben, we hebben veel kinderen terug de schoolbanken in gekregen, hebben ontdekt dat er nieuwe projecten nodig waren en die staan nu op de rails, veel vrijiwlligers hebben ons gevonden en we hebben superveel steun uit Nederland.
En hoe zou 2011 worden??
Ik zie veel genieten voor me. Samen met Ot van onze twee mooie meisjes en alles wat ze leren, ons geweldige huis met heerlijke tuin, zalige visgerechten en met lekker veel wijntjes in de tuin met leuke mensen.
Veel bezoekjes van belangrijke (voor ons!!) mensen aan Iquitos.
Een El Manguaré dat steeds vaster omlijnde programma´s krijgt en groeit naar een bekend en gewaardeerd programma met veel geweldige vaste mensen in dienst. Zowel in Iquitos als in Nederland.
Een mama die het sporten weer eens gaat oppakken om alle slappe huid wat strakker te krijgen.
En vooral een positieve Yel, die voor elk probleem wel een oplossing vindt.

Lieve allemaal,
Ik wens jullie hele fijne en witte kerstdagen, met veel liefde. Geniet van elkaar.
En voor 2011: zorg dat al jullie dromen uitkomen en geniet.
Hee veel liefs van Marielle, Ot, Amber en Norah


  • 23 December 2010 - 16:41

    Mam:

    ik mis jullie zo erg. Waarom wonen jullie zo ver weg? Een beetje dichterbij, geen oceaan ertussen en ik kom minstens een keer per jaar langs. Fijne feestdagen en een goed nieuwjaar. Ik hou van jullie.

  • 24 December 2010 - 06:25

    Bettine & Igor:

    Hoi Marielle, Ot en de dametjes,

    Wat een prachtige kindjes hebben jullie toch. Amber kan net zo ondeugend kijken dan Naud.

    Al weer een jaar geleden dat wij jullie gezien hebben. Moge al jullie dromen uitkomen in 2011.

    Veel groetjes,

    Bettine, Igor en Naud

  • 24 December 2010 - 09:02

    Anke:

    Hola carinos,

    se extrano muchisimo!
    Vorig jaar hebben we nog heerlijk van elkaars gezelschap genoten en dit jaar moeten we het helaas zonder stellen.
    Laten we hopen dat 2011 maar iets moois voor ons in petto heeft.
    De foto's van je meisjes zijn geweldig. Realiseer me hoezeer ik het mis ze zien op te groeien, maar weet dat jij een geweldige moeder bent en Ot een geweldige papa, je meisje mogen blij zijn met zulke lieve ouders.
    Hopelijk zien we elkaar volgend jaar, maar je bent altijd in mijn hartje.

    Mil besos, Anke

  • 24 December 2010 - 12:47

    Heiko En Martijn:

    We wensen jullie veel gezelligheid met Kerst en dat 2011 net zo'n mooi jaar mag worden als het afgelopen jaar voor jullie!!! Hier heeft het ontzettend veel gesneeuwd en we staan ook nog op het punt om op snowboardvakantie te gaan. We hebben er zin in!
    heel veel knuffels van Heiko en Martijn

  • 25 December 2010 - 14:26

    Jiska:

    Hoi Mariel,

    Wat weer een prachtige foto's van jullie mooie gezinnetje. Dit doet me dan weer terugdenken aan het begin, alweer 4 jaar geleden, toen we op het punt stonden om naar Equador af te reizen en we om 2 uur 's nachts liepen te bekvechten onderweg naar het vliegveld :D. Het is allemaal goed uitgepakt gelukkig! Ik heb geen idee wat het komende jaar me weer gaat brengen, maar ik ga het met zin (en een beetje zenuwen ;)) tegemoet. Hele fijne feestdagen en een gelukkig en succesvol nieuwjaar gewenst!

    Cuidense mucho,
    Jis

  • 26 December 2010 - 10:30

    Erik:

    Hey Marielle (en de rest),

    Goed bezig zeg! Als je zo je terugblik op 2010 leest ziet dat er goed uit. El Manguaré groeit en groeit en betekent zo te lezen voor steeds meer mensen een grote stap vooruit. Daar mag je heel erg trots op zijn. De beste wensen voor 2011 van je oud collega!

    Erik

  • 01 Januari 2011 - 15:30

    Oma:

    Lieve Marielle, Ot en meisjes. Geniet iedere keer van je verhaal. Ook ik wens je een heel fijne 1911. Met alle het goede wat we maar te bieden hebben. Fijn da jullie project zogoed uitpakt.!! Heb Jop nog niet ontmoet, maar dat gebeurt een dezer dagen wel. Veel liefs. Oma nan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 218573

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: