Amber in het ziekenhuis en trouwen, - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Amber in het ziekenhuis en trouwen, - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Amber in het ziekenhuis en trouwen,

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

22 Mei 2009 | Peru, Iquitos

Ik had jullie al verteld dat ik nog een persoonlijker bericht zou schrijven, maar tot nog toe was dat er nog niet van gekomen. Nu even een momentje om dat wel te doen.

Meimaand zou onze feestmaand worden. Mijn verjaardag, moederdag, vrijgezellenfeest en....jaja...echt waar....trouwen. Maar de maand begon even heel anders. Amber werd voor de eerste keer in haar prille leventje ziek. Goed ziek. Dus op mijn verjaardag zat ik niet buiten met het bezoek, maar lag ik met een gloeiend en heel zielig meiske in bed. Echt niet leuk, als je ziet dat je kleine meisje zich ellendig voelt. De dag erna toch maar naar de dokter. Griep, zei die en we moesten ons geen zorgen maken, ze moest er gewoon doorheen. Prima. Dus het hele weekend door met een kindje dat aan me vastgeplakt zat. Voelde me op en top moeder op moederdag. Maandagmorgen had Amber nog steeds hele hoge koorts en huilde van de pijn. Ik wist het ook even niet meer en heb Ot toen huilend gebeld om samen weer naar de dokter te gaan. Weer stelde hij ons gerust, maar wilde voor de zekerheid wel haar bloed laten testen. En maar goed ook. Toen Ot met de uitslag bij hem kwam, schrok hij en moesten we meteen naar het ziekenhuis met haar. Daar bleek ze longontsteking te hebben en bleek dat ze lichtelijk aan het uitdrogen was. Dus werd ze meteen opgenomen. Het waren heftige dagen kan ik jullie zeggen, want ik kon haar niet alleen laten. Haar veiligheid was namenlijk, drinken bij mama. En dat deed ze dus bijna de hele dag door.
Gelukkig mocht ze op donderdag weer naar huis. En dat kwam heel goed uit, want donderdagavond zijn mijn moeder en Nicole aangekomen. Een heel erg happy weerzien. Oma blij om haar kleindochter weer te zien en goed te verwennen en ik blij om mam en Nicky weer te zien. Nicole had ik al 2 jaar niet gezien, maar het was/is weer als vanouds. Heerlijk.
Amber is ondertussen weer helemaal beter en geniet van alle aandacht, chocola en alles wat oma haar maar in het mondje stopt!!
En ik zit aan de vooravond van mijn grote dag. Morgen, 23 mei, gaan Ot en ik trouwen. In onze eigen tuin. Geen groot huwelijksfeest, maar een leuk en gezellig feestje. Alle balonnen en romantische lampionnen liggen klaar.De jurk (die eerst wit met bloemen was en na veel getwijfel van mijn kant en een gelukkige ontdekking vandaag opeens paars is) hangt verborgen bij Nicole op de kamer. Nu maar hopen dat we ook een stralend dagje hebben en geen regen, zoals vandaag. Maar dat komt denk ik wel goed. Mijn pappie wordt morgen 60, Amber 6 maanden, Remy van Nicole 34 en dus vind ik dat wij een stralend zonnetje gaan krijgen!!
Foto’s van de grote dag en van Amber met haar chocobekkie volgen!

Heel veel liefs Yelke

Trouwens.......bedankt voor de mooie cadeau;s, cd’s, kaarten, etc. Persoonlijke reacties volgen als ik weer wat meer tijd heb.

Ps.Kleine reaktie van oma Marlene.
Wat is het heerlijk om hier te mogen zijn. Om mee voor te bereiden met het feest, Marielle blij te zien, maar vooral om die kleine Amber van 12 dagen oud bij het weggaan, nu te zien.
Het is een en al genieten. In het begin moeilijk om “oma” te zijn, maar nu al helemaal.Bij haar op de kamer slapen en haar te zien ontwaken. Koolzwarte oogjes die me vanachter het muskietennet liggen aan te kijken.
Ik heb me vanaf het eerste moment voorgenomen, om van deze dagen te genieten en geloof maar dat ik dat doe. Amber weet nu wie die oma uit Nederland (Duitsland) is.
Morgen krijgen we een mooie en zeker ontroerende dag en als Marielle er dan zo uitziet als vandaag, is ze een stralende bruid.
Lieve groetjes, Marlene

  • 23 Mei 2009 - 00:06

    Nicole:

    He marielke, leuk dat ik dit berichtje niet hoef te lezen vanuit mijn bank in Nederland, maar er nu live bij ben.
    Natuurlijk is het gemis van mijn man en kids heel groot, maar het delen van deze hele bijzondere weken en je trouwdag morgen had ik nooit willen missen. Ik wens je alle zon van de wereld (een beetje naar Nederland s.v.p.) en een lang en gelukkig en vooral relaxed leven met de man van je dromen. Die trouwens door mij helemaal oke bevonden is.

  • 23 Mei 2009 - 09:34

    Gerda:

    hey lieve Ot en Marielle, van harte op deze dag. Maak er een knalfeest van!!
    dikke zoen Gerda

  • 23 Mei 2009 - 10:04

    Heleen:

    Lieve Ot en Marielle!
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Wens jullie een supermooie dag vandaag, geniet ervan!
    En k ben benieuwd naar de foto's, ook van Amber!

    Dikke kus!

  • 23 Mei 2009 - 10:39

    Nicole W:

    auw mug marielle en ot jullie hebben me ff wat meegemaakt zeg!!!! maar goed dat die arts bloed ging prikken. Te gek ook dat Marleen nu bij jullie is en Nicole...neem aan een goed evriendin van je. HEEEEEEEEEEEEEEL veel plezier vandaag en geluk en alles wat wenselijk is. Hele dikke kus voor pappa, mamma amber en oma marleen.
    Liefs Nicole

  • 23 Mei 2009 - 11:36

    Anke:

    Hi meissie,

    sorry voor het wakker bellen ;-) maar ik werd wakker vandaag en moest je natuurlijk bellen... dus liep al een paar uren van ok, nog even wachten, nog even wachten... Misschien had ik nog wat langer moeten wachten!
    Ik wens je alle liefde en zon toe van de hele wereld, geniet van je mooie dag! Samen met je toekomstige man, kind en familie en vrienden. Wou dat ik er bij kon zijn! Mis je ontzettend en wil je snel weer zien dus hoop dat je in de koffer van yol past! Amber iig wel.
    Meis ik denk aan je.
    Abrazo de ozo!
    Anke

  • 23 Mei 2009 - 19:42

    Jan Vivianne En Kyra:

    Hoi Yelke
    Wat vreselijk als je kindje zo ziek is....maar voor je moedergevoelens is dit geweldig!!
    Longontsteking...ik weet er alles van. Heeft Kyra ook 3 x gehad het afgelopen jaar.
    Maar gelukkig herstellen ze snel en kun jij samen met Ot en je moeder en Nicole op naar een geweldige huwelijksdag.
    Maak er iets heel moois van allemaal.

    Groetjes en knuffels
    Jan Vivianne en Kyra

  • 23 Mei 2009 - 20:21

    Ineke Elzinga:

    Een stralende dag en veel geluk gewenst voor jullie allemaal.Veel liefs, Ineke

  • 24 Mei 2009 - 18:43

    Anna:

    Hé marielle!
    Wat een groot nieuws! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie en prachtige dag gehad hebben en dat jullie een ontzettend mooie toekomst tegemoet gaan!
    Ik denk met grote regelmaat aan je en bedenk me ook hoe de tijd vliegt...

    En je weet het he...
    "Alles is liefde.."

    Ontzettend veel liefs, Anna

  • 25 Mei 2009 - 09:26

    José En Shari :

    Hoi Mariëlle,
    Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk voor de toekomst van ons allemaal. Schrikken als je kleine meid ziek is. Gelukkig ben je er op tijd bij geweest en is ze weer helemaal opgeknapt.
    Ik kijk uit naar de foto's.
    Geniet van de dagen met je moeder en Nicole.

    Groetjes,
    José, Shari en fam.

  • 25 Mei 2009 - 13:28

    Martijn:

    Hey Mariëlle en Ot,

    Hartstikke proficiat! Ik hoop dat jullie trouwdag een geweldige dag is geweest, met mooi weer. Gelukkig dat Amber weer oké is. Dikke zoen,
    Heiko en Martijn

  • 05 Juni 2009 - 13:36

    Hanne:

    een hele dikke proficiat!! hopelijk was het een heerlijke dag met een stralend zonnetje aan de hemel!

  • 08 Juni 2009 - 17:14

    Anita Theunissen:

    Mariëlle ,Ot en Amber ( en de rest van de familie) Ik hoop dat jullie een heel fijne en mooie dag hebben gehad, waar je nog vaak aan terug zult denken.
    En als ouder ben je altijd weer blij om een gezond kind om je heen te hebben dan een ziek kind. Hoe vaak zeg je niet een goede gezondheid, en nu besef je maar weer eens dat dat het enige is wat telt.Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 218570

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: