(B)Arco Iris klaar voor de raftrace (?) - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu (B)Arco Iris klaar voor de raftrace (?) - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

(B)Arco Iris klaar voor de raftrace (?)

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 September 2007 | Peru, Iquitos

Lieve allemaal.

Nog even een laatste berichtje voor we vertrekken richting Nauta voor de start van onze race.
We hebben het de laatste tijd druk gehad. En dan bedoel ik niet alleen druk met vertalen, boekjes knippen en plakken, boekjes kopieeren, lessen voorbereiden, verslagen van kinderen maken, met de kids bezig zijn, want dat zijn de gewone dingen die ook gewoon door gaan. Nee, we hadden het erg druk met alle voorbereidingen op de vlottenrace. Toch niet iets waar we zomaar aan wilden beginnen. Nee we wilden goed over alles na denken. Dus spraken we middagjes af bij mij thuis en in restaurantjes om daar vervolgens gezellig bij elkaar te zijn en goed te eten (de innnerlijke mens wil ook wel wat), maar weinig te bespreken. De naam hadden we wel al snel bedacht: Barco Iris. Een barco is namenlijk een boot, dus we hebben nu de Arco Iris boot, als naam.
Verder was/ben ik drie keer in de week in de sportschoool te vinden om te spinnen en een beetje te fitnissen. Dit doe ik niet alleen vor de raftrace. Merk dat ik me er zowieso erg goed bij voel en zal er dan ook zeker mee door gaan.
Afgelopen week hebben we wel een paar keer productief bij elkaar gezeten en nagedacht over wat we allemaal nodig hebben. Vooral water ( heel veel) en voedsel voor op ons raft zijn erg belangrijk. Want je kunt er niet af en je zult ook geen supermarktje tegenkomen. Ook een lading zonnebrand is niet geheel onbelangrijk. Je verbrand namenlijk levend daar op de Amazone. Gister aan den lijve ondervonden toen we gingen zwemmen bij Tapischka ( een leuk strandje een uurtje buiten Iquitos). We hebben met z´n allen lopen smeren bij het leven, maar zijn toch stuk voor stuk rood. En we hebben nog niet eens de hele dag zon gehad en we hebben zelfs af en toe de schaduw opgezocht. Dus ik zie de bui al hangen na drie dagen op een open raft zitten. Denk dat ik maar veel kleren met lange mouwen mee neem. Dat lekkere kleurtje kweek ik wel een andere keer.
Verder hebben we grote dikke stukken schuimrubber gekocht. Want vier dagen op 8 houten palen zitten lijkt me niet echt gezond voor mijn billen. Ja niet alleen voor mijn billen eigenlijk. Kan helemaal niet gezond zijn om drie dagen, acht uur per dag op zo´n vlotje te zitten peddelen.Heb het vorig jaar gezien bij de mensen die toen mee deden. Spierpijn, blaren, verbrand, uitdrogingsverschijnselen, bijna vermist in de storm........waar beginnen we in godsnaam aan????? Gelukkig weten we waar we het voor doen. Voor onze kindjes van Arco Iris, voor de kinderen in de buurt en voor de educatie van docenten en kinderen. En moet zeggen dat de gulle bijdragen van zo veel mensen ook wel een grote stimulans zijn om de eindstreep te halen. Via verschillende kanten stroomt geld binnen. Al met al een behoorlijk bedrag, dat ik bekent zal maken zodra we de precieze eindstand weten.
Ook Iquitos maakt zich klaar voor de raftrace. Er gaan zo´n vijftig lokale en internationale teams mee doen, dus ook de plaatselijke tv besteed er aandacht aan. Wij hebben dus vorige keer met ons hele team een interview voor voor de plaatselijke omroep gehad. Na twee mislukte pogingen (eerste keer ging het niet door en de tweede keer regende het heel hard en dan ligt alles plat!) was het dan zo ver. Ondanks de (vooral de mijne) zenuwen was het best lachen. Het is een erg melig interview geworden, waarin de woorden educatie, geld inzamelen, Arco Iris en de kinderen wel zijn gevallen, maar het vooral ook ging over Tim, die meer moest eten, Rike die niet meer sliep ´s nachts, Martijn die in bolsas (zakken) mee ging doen i.p.v. balsas en ik, waar natuurlijk door deze of gene even gemeld moest worden dat ik nog steeds vrijgezel ben. (en bedankt!)
Vandaag is het volgende interview aan de beurt. Vanavond om kwart voor negen (jullie tijd) heb ik een radio interview met het programma: Weg met BNN. Dat wordt een kort (live) interview over alles.
En dan is het woensdag echt zo ver. Na een bijeenkomst met de burgemeester vertrekken we met de lancha (grote boot) in 10 uur naar Nauta. Daar gaan we donderdag (met héééél veel hulp van de plaatselijke bevolking) ons vlot bouwen. En dan maar hopen dat onze koelbox, watertank, en waterdichte box er nog op passen en dat we onze vlag ergens aan kunen bevestigen. Donderdagavond (en alle volgende avonden) zijn er coole strandfeesten, met veel eten, bier en muziek. En dan is het echt zo ver.... vrijdagmorgen is dan de start. Dan mogen (moeten) we drie dagen zwoegen en zweten en hopen dat er geen tarantula´s op ons vlot kruipen, geen stormen komen en geen roze dolfijnen zijn die meisjes het water in sleuren waardoor ze verdrinken (een van de legendes die hier de ronde doen en die ook iedereen hier gelooft en aan den lijve heeft ondervonden!).
Ik zal jullie maandag op de hoogte brengen van ons wel en wee en of we het echt gered hebben. Maar ja daar gaan we wel maar van uit!
Duim de komende dagen maar voor me. Vooral vrijdag zaterdag en zondag.
Ik zal aan jullie denken als we daar uren op de stille (als we even uitgekletst zijn) Amazone dobberen.

Dikke kus Yelke

  • 17 September 2007 - 15:21

    Fleur:

    HEEL VEEL SUCCES!!!

  • 17 September 2007 - 15:27

    Ria En Aad:

    Lieve Mariëlle, voor het hele Barco Iris team HEEL VEEL SUCCES!!!!!!!

    Abrazo de Aad en Ria.

  • 17 September 2007 - 17:11

    Rica En Ans:

    Hey Yelke,

    Toi, Toi, Toi.
    Alles komt goed moet je maar denken.
    Jou kennende redden jullie het wel.
    We houden het bij.
    Sterkte en tot hoors,

    Rica,Ans en het inmiddels zeer bekende pOOtje van onze Luca.

  • 17 September 2007 - 18:17

    Lisa Bollen:

    Hey ,
    Ik heb je laatste bericht gelezen en ik wens je heel veel succes met de vlottenrace!!
    Hier gaat het ook goed! alleen het mooie weer is er niet meer geweest.
    Op Bernardinus is het erg leuk ! we hebben wel al heel veel so's en proefwerken.

    Lisa

  • 17 September 2007 - 18:53

    Ria C.:

    Hoi Mariël, nog even kort: net je intervieuw gehoord bij BNN. Was leuk en kwam duidelijk over.

    Abrazo, Ria.

  • 17 September 2007 - 20:50

    Liet:

    Hey Marielle, wil je nog steeds mailen over het een en ander hier. Maar doe het nu maar even zo. Leuk je verhaal te lezen. Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan doen! Grappig Floor op de foto te zien. En ben net door Tim ook wat bijgepraat. Mijn pakketje naar jullie is nog onderweg denk ik. Zit ook druivensuiker in voor the energy, maar dat komt misschien niet op tijd?! Gaat Marijke nog mee om te helpen? Heb een heel mooi bedrag tot nu toe al binnen, zal het binnenkort even met jullie delen. Misschien nog voor woensdag. Maar heb net nog veel mensen herinnerd aan het kunnen steunen van project, dus kan nog steeds meer binnenkomen....
    Tot een volgend contactmomentje!
    Heb je net trouwens gemist op de radio. Was het leuk om te doen?!
    KUS Liet

  • 17 September 2007 - 20:51

    (Liet) P.S.:

    ZET M OP BARCO IRIS!

  • 18 September 2007 - 02:18

    Frank:

    Nu maar hopen dat al dat trainen wel genoeg was, ik hoorde van de motocaristo dat hij je eigenlijk nog wel vaker wilde zien.
    kusitos!

  • 18 September 2007 - 18:27

    Anke En Arthur:

    Hi Marielle (en de rest van Barco Iris),

    super veel succes met de tocht! We denken aan jullie en zullen de verhalen ong eind volgende week wel live horen.
    Probeer ook nog een btj van de tocht te genieten en denk maar vaak Pijn is Fijn!
    Succes

    Anke en Arthur

  • 19 September 2007 - 12:04

    Yvonne:

    succes tia en ik zal je aan denken. Super cool Barco Iris!!

    ciao yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 218579

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: