Dag Nederland...bedankt voor de mooie tijd! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Dag Nederland...bedankt voor de mooie tijd! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Dag Nederland...bedankt voor de mooie tijd!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

11 Januari 2010 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen. Ik hoop dat 2010 jullie alles brengt wat jullie wensen.
Ik wilde jullie eigenlijk nog een beichtje schrijven toen we nog in Nederland waren, maar door alle drukte is dat er niet van gekomen. Dus nu maar vanuit het lekker warme (niet te!) Lima, waar ik en Amber nog een paar daagjes bij Elly zullen logeren.

Ik wil jullie allen bedanken (ook namens Ot) voor de heerlijke tijd die we in Nederland hebben gehad. Ik heb genoten van alle weerziens, knuffels, goede gesprekken, zalige etentjes, strandbezoekjes, logeerpartijtjes, avondjes stappen, kennismakingen met nieuwe lovers en bestuursleden, bezoekjes aan bekende en onbekende steden, de efteling, gourmetten, gewoon samen zijn, verzorgd worden, grieken, mexicaans, loempia´s, en nog veel meer lekker eten, Ot en Amber genietend in de sneeuw, mooie landschappen, saunabezoekjes.
Het was zalig. Niets alleen voor mij, maar ook voor Ot. Ook hij heeft genoten van de sneeuw, winterse wandelingen, anders maar toch wel goed eten, veel nieuwe indrukken (waarom stop je vuile borden en bestek in een kast en was je het niet af!), broeken die niet meer dichtgingen, Amsterdam (waar de wallen toch wel tegenvielen, madam Tussaud wel heel erg belachelijk duur was). Hij vond Nederland heel erg mooi, maar vooral ook heel erg koud. Overal liep hij met twee truien en een dike jas en haarband. Bij alles riep hij: het is heel leuk, maar wel koud.
Ook Amber heft genoten van alle aandacht, cadeautjes (ik heb echt de meest verwende dochter van heel Iquitos, nieuw en lekker eten (vooral slagroom viel in de smaak en grieks eten), sneeuw….die gekke pluisjes die smelten in je hand, gekdoen met haar opa´s en oma´s, oom en tantes en al die andere mensen die met haar wilden spelen. Alleen wandelen met al die kleren aan kon ze niet aan wennen. Ze is maar al te blij nu met de warmte van Lima.
En ik ook. Hoewel ik genoten heb van alles, merkte ik ook hoe vermoeiend het is om elke dag te rennen van hot naar her. Dat hou je niet heel lang vol. En als antwoord op de vraag van velen….Ja Iquitos is nu echt mijn thuis. Daar heb ik mijn leven, mijn huis, man en kind en ons geweldige nieuwe project. Dus ik verheug me zeer om straks weer naar HUIS te kunnen gaan. Ik zal nog vaak aan alles terugdenken en er zullen zeker nog momenten komen dat ik jullie weer heel erg zal missen, maar mijn leven ligt nu daar……en daarbij komen er dit jaar genoeg mensen bij mij op bezoek. Kan ik jullie mijn wereld laten zien!

Hier ook even ene woordje van dank, voor al die mensen die zich zo hard inzetten voor El Manguaré. Jemig, wat zijn dat er een boel en wat doen ze veel. Of het nu mensen zijn die één keer iets bijdragen, tientjesleden, mooie acties of de mensen van het bestuur, ik kan jullie zeggen dat ik jullie heel erg dankbaar ben voor het vertrouwen dat jullie in mij en Yol stellen. Jullie zorgen ervoor dat wij onze droom kunnen waarmaken en dat we een heleboel kinderen in Iquitos een betere toekomst kunnen geven.
Aangezien het streven van het bestuur is om zo´n 300 tientjesleden bij elkaar te krijgen (en we zitten nu op zo´n 70), nog een allerlaatste oproepje van mijn kant. Als er nog mensen zijn die altijd al tientjeslid wilden worden en het maar steeds voor zich blijven schuiven….doe het dan nu. Je maakt er veel mensen en kinderen heel erg blij mee. Kijk voor alle details op www.elmanguare.nl

Heel veel liefs en tot heel erg snel
(en geniet van de sneeuw!!!)
Yel, Ot en Amber

ps: foto´s volgen snel

  • 11 Januari 2010 - 01:51

    Yol:

    Tot binnenkort .. we wachten hier op je!

  • 11 Januari 2010 - 07:08

    Roel:

    En niet te vergeten de bezoeken aan de scholen, de voordracht voor de huisvrouwenvereniging in Havert en al die andere activiteiten die je hebt ondernomen om jullie project te promoten.
    Wij hebben genoten van jullie verblijf hier. Het was druk en gezellig. Ook Amber is een pondje of twee bijgekomen volgens mij. Allemaal winterspek. Smelt er bij jullie wel weer af. We zullen jullie missen.

  • 11 Januari 2010 - 11:56

    Anke:

    Lieve Marielle, ot en amber

    heb ook genoten van jullie bezoek aan NL!! Jammer genoeg alweer voorbij en het rennen en vliegen is niet meer in iquitos. Weet dat je hier wordt gemist, maar we kunnen natuurlijk altijd jouw kant opkomen!! Geniet van je huisje en je gezinnetje in iquitos.
    Beso anke

  • 11 Januari 2010 - 22:37

    Ralf & Bram:

    Ik vond het leuk om je weer te zien en samen iets leuks te doen, mis ik toch wel. Ik voelde ook dat Iquitos echt je thuis is, ik ben erg jaloers op je dat je deze stap gezet hebt. Je hebt echt een schat van een dochter en een lieve man die aardig kan drinken. Maar ik heb in die paar dagen in elk geval veel spaans geleerd. Ook Bram vond het geweldig om jullie te leren kennen. Hij denkt momenteel aan niets anders dan reizen naar peru. Tot Snel Dikke kus

  • 15 Januari 2010 - 06:47

    Roel:

    Fijn hoor, opa aan de schandpaal. En ja Ot is minstens 5 kilo aangekomen. Hij kreeg zijn knopen niet meer dicht, ook van zijn broek overigens.

  • 15 Januari 2010 - 09:30

    Mam:

    Leuk om de foto's weer te zien en te zien dat jullie hier genoten hebben. Maar ik weet dat jullie blij zijn om weer "thuis" te zijn, in jullie warme landje.Vandaag weer terug naar Iquitos, samen met Jop en Amber. Het is stil in huis en mis jullie nog elke dag, maar deze keer duurt het niet lang meer, eer we elkaar zien. Goede vlucht en een dikke knuffel voor jullie.

  • 15 Januari 2010 - 18:10

    Andrés:

    Hey, que linda foto! Una pena no verlos cuando estuvieron en Lima. Un beso enorme para ti y para Amber.

  • 16 Januari 2010 - 08:20

    Anke:

    Geweldige foto's. Vraag je je moeder om er nog een paar door te sturen want wil ze ook zelf hebben hoor!! Te extrano...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 218627

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: