Lieve allemaal, - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Lieve allemaal, - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Lieve allemaal,

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

25 Augustus 2009 | Peru, Iquitos

Na een heerlijke tijd met mijn paps en Marjo (zijn vriendin) met leuke uitstapjes en gewoon heerlijk genieten is het weer tijd voor ´back to normal´. Alhoewel....´normal´...dat lukt hier niet altijd, want er is altijd wel iets.
Ik wil jullie in elk geval drie belangrijke dingen onder de aandacht brengen, hopende dat jullie er iets mee gaan doen. (als er herhaling bij zit bij sommigen van jullie, sorry, lees er maar overheen!)

El Manguaré:
Vanaf 2010 gaat het hele onderwijsproject namenlijk solo. Dit project begon klein, maar is zo groot aan het worden dat het niet meer onder de vleugels van Arco Iris past. Daarom is er in gezamenlijk overleg besloten dat het onderwijsproject volgend jaar door gaat als El Manguaré (Peruaanse tamtam!). www.elmanguare.nl

Vanaf januari ga ik samen met Yolanthe van de Graaff (nu de directrice van Hogar Arco Iris) aan de slag om iets aan de berg van problemen te doen, die we nu dagelijks tegenkomen. Je kunt hier niet wonen en je ogen sluiten voor de realiteit om je heen. En ik kan jullie zo een aantal dingen opnoemen waar je hier niet omheen kunt.
Kinderen van 6 die niet naar school gaan omdat ze broertjes of zusjes moeten letten, moeders die hun kinderen niet te eten kunnen geven, schreeuwende juffen die kinderen uitschelden voor ezels en geen lesgeven, scholen zonder boeken, geweld en misbruik in gezinnen en ga zo maar door.
Maar er is iets aan te doen. Daar zijn wij heilig van overtuigd en dat bewijzen de programma´s die we hebben nu al.

Wat wij willen is een vicieuze cirkel doorbreken door de kinderen in achterstandsbuurten van Iquitos toegang te verschaffen tot de volgende projecten:
1. De dagopvang en educatie voor verwaarloosde jonge kinderen van werkende, alleenstaande moeders, in samenwerking met die moeders (participatieproject).
2. Een ’terug-naar-school’ project voor kinderen van 6 tot 14 jaar.
3. Een project ter verbetering van de onderwijskwaliteit op scholen in achterstandswijken.
4. Een project voor microkredieten.

Wij staan voor 200% achter onze plannen en merken dat veel mensen in Nederland ook enthousiast zijn als ze het horen.
Er zijn al verschillende mensen die iets voor ons willen doen.
Als wij 20.000 euro bij elkaar kunnen krijgen dan is er al een organisatie die dat voor ons wil verdubbelen naar 40.000 euro. Daar kunnen we hier veel mee doen.
Nu hebben wij natuurlijk ook niet even 20.000 euro tot onze beschikking. Het zou heel mooi zijn als er mensen zijn die ons zouden willen steunen. Mensen die een eenmalige bijdrage willen geven of mensen die vast bijvoorbeeld 10 euro (meer is ook welkom) willen geven zijn zeer welkom.
Voor 10 euro per maand kunnen we 12 kinderen een jaar lang van boeken en materialen voorzien, een lokale trainer een maand lang mee laten lopen in een klas en..... nog meer van dat soort dingen.

De Rabobank heeft inmiddels een rekening geopend: "Stichting El Manguaré Rekeningnummer 1328.11.405 te Amsterdam o.v.v je emailadres. (zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van alle ontwikkelingen!)
Dus als jullie ons willen helpen, zou dat heel erg geweldig zijn!

12 september infodag bij mijn moeder en Roel:
Ja noteer deze datum a.u.b. in je agenda. 12 september in de middag hebben mam en Roel een heel spektakel georganiseerd bij hun thuis. Er zal een dvd te zien zijn over El Manguaré. Jullie krijgen informatie over de stichting en de aankomende raftrace.
Er is een veiling, een rommelmarkt (met al mijn spullen, want denk niet dat ik nog terug kom!) en er zijn hapjes en drankjes te koop (wie wil ons nou niet steunen door lekker te eten en te drinken!).
We zouden het geweldig vinden als er veel mensen zouden komen, dus noteer de dag en sleur iedereen mee die je maar kent!
Omdat Mam en Roel graag willen weten hoeveel mensen er ongeveer komen zouden ze het fijn vinden als je hun even mailt maroeleen@hotmail.com of bel ze 0049-2456509220. Dan krijg je meteen even een mailtje terug met alle details en met de routebeschrijving

Stem op Anke:
Voor de 5de keer op een rij wordt het programma: World of Difference georganiseerd. Een programma dat 5 mensen de kans biedt zich een jaar lang in te zetten voor een goed doel d.m.v. het werven van stemmen op hun eigen project.
Anke wil zich in gaan zetten voor ons nieuwe project en daar zijn wij natuurlijk heel erg blij mee.
Met jouw stem zal dit een groot succes worden. Ze heeft jouw stem namelijk nodig om haar droom te verwezenlijken. Met jouw stem kan ze 1 jaar voluit werken voor Stichting El Manguaré. Daarom weet ik dat je nu gaat stemmen op het project El Manguaré van Anke Lutz. Volg de link en laat jouw stem achter zodat die kansarme kinderen in Iquitos ook hun stem kunnen ontwikkelen.
http://www.hyves.nl/actie/worldofdifference
Ga naar mijn project en stem op Anke Lutz, Stichting El Manguaré! Je kunt elke dag weer opnieuw je stem uitbrengen!! Niet vergeten!

Nou lieve allemaal. Dat was het weer allemaal. Hoop dat jullie nog niet gek van me worden (of al zijn!), maar jullie weten het....als ik ergens voor ga...dan ga ik er ook helemaal voor. Ga met met mee!!! En help daardoor de kinderen van Iquitos!!
Heel veel liefs Marielle



  • 25 Augustus 2009 - 18:18

    Anke:

    Hi chica,

    ik ga met je mee... mits genoeg mensen stemmen om mij in de top 5 te zetten van de wedstrijd! Maar de link werkt nog niet, er is nog geen adres aan vast gekoppeld. Kan je die nog maken zodat de mensen meteen kunnen klikken (als het niet lukt email me maar) ;-)
    Ik heb er zin in!!

    Beso, anke

  • 25 Augustus 2009 - 19:43

    Yol:

    Het rekeningnr is 1328.11.405 (de 5 was eraf gevallen!)

  • 25 Augustus 2009 - 20:50

    Marielle Pepels:

    Het rekeningnummer is aangepast en de link is er!! Nu jullie weer......

  • 26 Augustus 2009 - 09:50

    Rob:

    Hoi lieverd, zeg ik heb die link van Anke al twee keer geprobeerd, maar die blijkt niet te werken, geef eens snel de goede link dan ;)
    liefs Rob

  • 26 Augustus 2009 - 16:10

    Marielle:

    Hij doet het wel, maar als je er komt moet je even inloggen en dan geduld hebben......hetduurt een hele tijd!!

  • 28 Augustus 2009 - 09:37

    Oma De Jong:

    Natuurlijk doe ik mee me je project. ik zal meteen een bedrag overmaken op deRabobank. Zal Michiel ook vragen. Veel succes en liefs. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 218634

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: