Norah - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Norah - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Norah

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

05 Oktober 2010 | Peru, Iquitos

Hallo lieve mensen,
Eindelijk is het dan zover, onze kleine NORAH is vanochtend om 10 minuten over 4 geboren.Zoals jullie kunnen zien, is het toch Norah met een H geworden, kreeg net nog een telefoontje van Marielle.
Zoals jullie weten, heeft ze lang op zich laten wachten. Maandagochtend moest Marielle zich melden in het ziekenhuis, waarna ze opgenomen zou worden. Er was nog geen verandering gekomen in de situatie. De verloskundige heeft haar een kwart pilletje van het een of ander opgestoken. Hiermaa zou de baarmoedermond zachter worde en zou ze eventueel ingelijdt kunnen worden. Na ongeveer 6 uur kreeg ze een tweede , kwart tablet. Inmiddels was het 7 uur in de avond. Ik ben samen met Ot Amber naar huis gaan brengen. Heb haar gedoucht, een verhaaltje voorgelezen en lekker in bd gestopt. Ze was van een vermoeiende dag helemaal op, dus sliep binnen 5 minuten.
Daarna zijn we terug gegaan om Jop af te lossen. Miguel, de broer van Ot, bleef bij Amber. Eenmaal terug, bleek Marielle weeen te hebben, dus dat was een meevaller. De verloskundige kwam rond 11 uur nog eens kijken en zou zich in de ochtend weer melden. We zijn gaan liggen en hebben een uurtje geslapen. Daarna kwamen de weeen wel al erg snel. Al heel vlug had ze 5 cm ontsluiting. Rond 2 uur heb ik Jop gebeld, die we beloofd hadden om te bellen als we naar de verloskamer zouden gaan. Ook nu weer mocht er maar een iemand mee de verloskamer in en natuurlijk gaat Ot dan voor. De verpleegster was niet om te praten, afspraak is afspraak. Maar dan kennen ze mij nog niet goed. Ik ben op de gang blijven wachten totdat de verloskundige het ziekenhuis in kwam. Deze heb ik gevraagd of ik mee kon en natuurlijk kon het. Dus mensen, ik was er weer bij.
Het was een pittig laatste stukje voor Marielle en Norah. Op een gegeven moment ben ik de tel kwijt geraakt, maar 7-8 persweeen waren het zeker. Marielle is behoorlijk ingeknipt en toch lukte het de kleine meid niet goed om erdoor te komen. De laatste persweeen werden dan ook gebruikt om boven op Marielles buik te duwen en Ot en ik moesten alles inzetten om haar vol te laten houden en te blijven duwen. De navelstreng zat om haar nek en deze werd als eerste doorgeknipt.
Dat het een moeilijke bevalling is geweest kon ik begrijpen, nadat ik Norah gezien had. Een stuk flinker dan Amber.4 kg en 1 ons. En een bos pikzwarte haren. Een juweeltje zal ik jullie zeggen en ja.... hier spreekt weer eens een ( terechte) trotse oma.
Het fototoestel ligt nog in het ziekenhuis, maar ik beloof jullie dat er vanavond nog een aantal foto´s op de site gezet worden, zodat jullie zelf je mening kunnen vormen over mijn tweede kleindochter..
Lieve mensen, Marielle zal zelf nog het een en ander schrijven, maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Lieve groetjes, vanuit een warm Iquitos.
oma-abuela Marlene

  • 05 Oktober 2010 - 16:25

    Rieke:

    Yeeeaa woehoe :) GEFELICITEERD!!! En wat een super mooie naam, hij staat zelfs al een tijdje op het lijstje met mijn favorieten..

    Ik wacht (on)geduldig op foto's..!

    Liefs, Rieke (vanuit Den Haag tegenwoordig)

  • 05 Oktober 2010 - 17:11

    Anke:

    Hi allemaal.

    Felicidades!! Kijk vol verwachting uit naar de eerste foto's en naar de indrukken van marielle zelf.
    Een dikke knuffel voor het nieuwe gezinslid

  • 05 Oktober 2010 - 17:37

    Cindy:

    GEFELICITEERD!!!!!
    Wat een mooie naam, Norah

  • 05 Oktober 2010 - 17:38

    Roel:

    Hoera!!!

  • 05 Oktober 2010 - 18:10

    Wendy:

    Gefeliciteerd met de geboorte van Norah!!!!

  • 05 Oktober 2010 - 18:22

    Marianne:

    Hey Marielle, Ot & Amber! Gefeliciteerd met jullie tweede dochter en zusje! Norah, echt een super mooie naam! Geniet van elkaar :)! Liefs, Mar

  • 05 Oktober 2010 - 19:25

    Anita Theunissen:

    Enhorabuena!!!
    Van Harte Gefeliciteerd met jullie kleine meid.En nu genieten......
    Groetjes

  • 05 Oktober 2010 - 20:07

    José & Shari:

    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!

    Geniet ervan & heel veel geluk in de toekomst!

    Groetjes van ons alle..

  • 05 Oktober 2010 - 21:26

    Ralf&Bram:

    Hey Sjatjes,

    Heel erg gefeliciteerd! pffff we hadden nog lang moeten wachten, wat trouwens wel leuk zou zijn geweest. Geniet ervan! Ook voor de trotse oma Marleen in Iquitos. XXX

  • 05 Oktober 2010 - 22:15

    Heleen:

    Gefeliciteerd!!
    Weer een zware bevalling dus.. nu lekker genieten met zn allen!
    Ben erg benieuwd naar de foto's natuurlijk, mooie naam..!
    Dikke kus

  • 06 Oktober 2010 - 00:09

    Anna:

    Ahhh Marielle y Ot!
    Muchas felicidades!
    Que buena que finalmente has llegado la Norah!
    Mucho allegria (y poco suerte??) por ustedes!
    Otra vez: felicidades!!!
    Besote para todos!
    Anna

  • 06 Oktober 2010 - 05:14

    Ineke Elzinga:

    Jullie allen veel geluk gewenst met Norah!!!
    Van harte gefeliciteerd, Ineke

  • 06 Oktober 2010 - 08:40

    Jan Vivianne En Kyra:

    Hoi allemaal
    Proficiat met de geboort van Norah.
    Een zware bevalling met een prachtige mooie dochter als resultaat.
    Wat is ze mooi.
    Geniet van jullie gezinnetje.

    groetjes Vivianne Jan en Kyra

    Ps ik ga van de week uitgebreid mailen .

  • 06 Oktober 2010 - 12:42

    Marieke:

    Gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje Norah!
    Mooie naam, genieten hoor!

  • 06 Oktober 2010 - 12:42

    Marieke:

    Gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje Norah!
    Mooie naam, genieten hoor!

  • 06 Oktober 2010 - 12:42

    Marieke:

    Gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje Norah!
    Mooie naam, genieten hoor!

  • 06 Oktober 2010 - 15:05

    Pien:

    Wat een prachtige plaatjes van een fantastische familie! Yel, je bent een kanjer, en Marleen, dankjewel voor je verslag. Ik hoop dat je nog een paar dagen van de familie kunt genieten! En dat jullie van elkaar genieten, in gedachten ben ik er ook een beetje bij!
    Veel liefs,
    van Pien

  • 07 Oktober 2010 - 17:03

    Martijn:

    Hey Marielle,
    Het klinkt als een aardige uitputtingsslag. Maar wat een schatje!!
    Proficiat voor jullie allemaal!
    Liefs van Heiko en Martijn

  • 07 Oktober 2010 - 17:11

    Karen En Nicole:

    Wat een mooi kindje!!!!
    Hartelijk gefeliciteerd.
    XXXXXXXXXXXXX Karen en Nicole

  • 07 Oktober 2010 - 17:18

    Astrid Carati:

    Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter en zusje, Norah! Mooie naam, prachtige, flinke baby, gezond en wel; wat willen jullie nog meer?! Na het lange wachten en de niet zo gemakkelijke bevalling is het nu tijd om te gaan GENIETEN!
    Groetjes!

  • 08 Oktober 2010 - 01:17

    Martine:

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Norah! Fijn dat de bevalling nog op gang is gekomen (met wat hulp). Wel balen dat er (weer!) op je buik geduwd moest worden. Lijkt me geen pretje. Maar ze is er uit! Ik ben heel benieuwd naar foto's van dit ongetwijfeld mooie meisje. Geniet ervan! Ook voor Ot en Marleen en de rest van jullie familie: gefeliciteerd!

  • 08 Oktober 2010 - 01:21

    Martine:

    Ah, nu zie ik de foto's! Wat een schatje zeg... Ze is lekker mollig al. En jij ziet er ook alweer fris uit ;-). En Amber de trotse grote zus. Lief hoor.
    Martine

  • 09 Oktober 2010 - 07:55

    Natascha:

    Hee super mama,
    Goed gedaan !! Wat ziet Norah er mooi uit....
    En grote trotse zus Amber wat heb je een mooi gezinnetje !!
    Geniet ervan en groetjes uit Sittard....
    Natascha, Patrick en Kinderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 218585

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: