Mam, feestje en nog geen baby! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Mam, feestje en nog geen baby! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Mam, feestje en nog geen baby!

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

04 November 2008 | Peru, Iquitos

Hier even een korte update van een ronde aanstaande (enigzins ongeduldige) mama.

Sinds anderhale week is mijn moeder hier. Moet zeggen dat dat er zalig is. En niet alleen omdat alles nu opeens zeer uitgebreid gepoetst wordt en ik op allerlei plekken mooie gordijnen heb. Het is gewoon lekker om mijn dikke buik en mijn zwangerschapsperikelen eindelijk met haar te kunnen delen. Nu kan ze eindelijk live zien hoe de kleine wiebelt en beweegt en hoe ik er uit zie. Nukan ze eindleijk mijn buik aanraken en tegen haar aanstaande klein ukkie kletsen.
En ik doe nu, gewoon ook wat rustiger aan.
Ook omdat ik niet meer aan het werk ben en omdat ik wel moet. Val geregelt even in slaap ’s middags en alles kost gewoon enorm veel energie. Even lekker vis eten en een rondje lopen om de vijvers daar, voelt aan alsof ik de marathon heb gelopen. Misschien ook wel omdat de nachten toch wel wat korter zijn, door brandend maagzuur, een zeer actief kleintje, plaspauzes en snurkende lovers. Maar ja.....ik weet wat ik er voor terug krijg dus ik heb het er graag voor over. Merk dat ik steeds ongeduldiger word. Wil nu wel eens weten wat het gaat worden en hoe het er uit ziet.
Hij of zij is al gezakt en wordt steeds rustiger......dusse......ik hou jullie op de hoogte.

Verder hebben we vorige week zaterdag een groot feest hier gehad. Het was de housewarmingsparty voor ons huis en dat van Jos en Dennis, Ot’s verjaardagsfeest, het afscheidsfeestje van Dennis en babyfeest in één.
We hebben er een middagbarbeque van gemaakt, omdat ik een laat avondfeest niet zo zag zitten. En dat bleek een superidee. Het zonnetje scheen, muziek, leuke mensen en lekker eten, maakte het tot een erg geslaagde middag. Er is zelfs nog wat gedanst.

Ohw ja........ook heel erg bedankt voor alle kaartjes, spulletjes, kleertjes, cadeautjes. Jemig wat een berg. Het is te veel om iedereen persoonlijk te bedanken, maar weet dat ik er zeer blij mee ben. Heb nu al het meest verwende kind van Iquitos geloof ik.

Vorige keer gaf ik jullie ook mijn nieuwe mobiele nummer. En ja hoor. Ook dit nummer werkt niet. Ik krijg wel jullie berichtjes binnen, maar kan niet reageren. Nederlandse techniek werkt niet altijd in Iquitos. Maar dan weten jullie in elk geval dat het niet aan jullie ligt dat ik niet reageer!!

Hele dikke kus en ik hoop tot een heel snel berichtje dat er iets kleins is.

Liefs Yelke

  • 04 November 2008 - 21:41

    Rob:

    He lieverds, leuk om van jullie te horen. Ben blij voor je dat mam daar is en ook voor mam dat mam daar is. Zo hoort het ook. Baal er wel van want ik wil er ook wel graag zijn. Maar dat komt vast nog wel goed. Doe de groetjes aan Ot. Mis jullie ( o en mam de auto is stuk dus de katten doe ik in het asiel :p)
    xxx

  • 05 November 2008 - 10:02

    Diana Pepels:

    Hee Marielle,

    Wat een spannende tijden he .. Wel leuk voor je dat je moeder er is om je te 'steunen'.

    Ik wens je veel succes met de laatste loodjes en kijk uit naar het bericht dat de kleine wurm geboren is.

    Groetjes,
    Diana

  • 05 November 2008 - 10:09

    Jiska:

    Hey lieffie,

    Wat weer een ontzettend mooie verhalen. Iquitos lijkt zo ver weg nu. Loop sinds september continu rond te rennen om mijn studie bij te houden en daarnaast ook nog brood op de plank te krijgen. Om daarnaast ook nog contact te houden met vrienden, familie (incl mijn lieve kleine nichtje) en mijn vent. Het klinkt allemaal supergoed wat ik hoor liefie! Ik hoop dat ik snel een keer langs kan komen om je kindje en je gave huis te bewonderen!! Ik kan me voorstellen dat het je veel nadenkt over je opvoeding en hoe je het als moeder zal doen. Maar ben er zeker van dat je dat allemaal prima gaat doen! Heel veel succes de komende tijd! Heel veel liefs en groetjes aan Ot, jis

  • 05 November 2008 - 13:30

    Roel:

    Zo, lieverds. Leuke berichten allemaal. Ik heb natuurlijk het feestje gemist, maar dat kom ik wel inhalen. Nog 9 dagen en dan ben ik er. Ben benieuwd of ik nog een bolle buik zie of dat het dan al gebakken is. Knuffels

  • 05 November 2008 - 13:52

    Kim :

    Hoi lieve schatten,
    je ziet er mooi uit met je bolle buik nichjuh!!!Ik hoop dat alles goed gaat en zal blijven gaan, fijn dat mams daar is, heel veel groetjes voor haar!!!pijns nog maar niet teveel over opvoedingsdingetjes, dat gaat vanzelf wel, poep hem/haar eerst maar eens eruit....praten we dan verder hahahaha!!!!wel leuk om te lezen hoe je daarmee bezig bent. Hier nog alles hommeles, maar wel nog binnenboord!!! ben van afgelopen maandag 34 weken, dus als ik nu weer weeen krijg hoef ik in ieder geval niet meer aan de remmers en mag ie komen....nou liever vandaag dan morgen kan ik je zeggen, ben er echt klaar mee, heb veel harde buiken en menstruatiekrampen en slaap nauwelijks, heb zelfs slaappillen gekregen, kun je nagaan....maar ik verheug me er wel mega op om hem in mijn armen te sluiten. Lieve Schat....ik wens je heel veel kracht toe en plezier ook, geniet ervan, iedereen daar die je lief is trouwens ook....we mailen....dikke kus Kim

  • 05 November 2008 - 13:53

    Kim:

    oeps....peins met korte ei...excuus...hahaha

  • 06 November 2008 - 08:39

    Anke:

    Hi tiburon ballena,
    klinkt weer allemaal heel goed!!! En een feestje zonder mij, hoe is dat nou mogelijk haha. Heeft Pien der heupen al een btj geschut?! anders mag ze niet naar breda komen.
    Geniet nog ff van de laatste loodjes, strax wordt het allemaal heel anders. Ben heel benieuwd (wil ook weten wat het is!!!). Suc6 en groetjes aan iedereen.
    Besote,Anke

  • 06 November 2008 - 16:57

    Marieke:

    Hoi Marielle,

    Geniet nog even van je baby in de buik, want het gaat supervlug allemaal. Zelf ben ik 21 oktober bevallen van een zoontje, het duurde allemaal zo lang en nu is hij al 2,5 week oud. Dus nog succes de komende weken!

    Liefs Marieke

  • 06 November 2008 - 19:15

    Oma Jong:

    Wat leuk jullie beide zo gelukkig te zien, nu de baby nog!In gedachte ben ikbij jullie. Liefs Oma.

  • 08 November 2008 - 23:51

    Anna:

    Hey Marielle!
    Elke dag even kijken of er of al een berichtje van jou is of een reactie van iemand die erop zou kunnen wijzen dat je toch echt al mamma bent..
    maar tot nog toe lijkt t nog op zich te laten wachten ;-).
    Ik hoop dat alles goed gaat en ik weet zeker dat je een supermamma zal worden!!!
    Ik ben superbenieuwd...!
    P.s. als er nog iemand jouw kant op komt zou ik m ook mijn peru telefoon mee kunnen geven... Ik kon namelijk met iedereen bellen en smsen met dat ding???

    XXX!

  • 22 November 2008 - 02:17

    Martine:

    Hé, wat is het stil hier zeg... Nog geen nieuws?
    Het wordt nu toch wel spannend...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 218587

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: