Zwanger! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Zwanger! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Zwanger!

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 April 2008 | Peru, Iquitos

Ja hoor, jullie lezen het goed……..ik ben zwanger!
Het is allemaal nog maar heel pril. Waarschijnlijk een week of zes. Maar aangezien heel Iquitos het al weet, vond ik dat ik Nederland ook maar eens op de hoogte moest brengen. Hier wacht je namenlijk geen drie maanden zoals in Nederland, hier vertel je het meteen. En als 1 iemand het weet, dan gaat het nieuws heel erg snel. ;)
In Nederland is het iets heel speciaals, hier vindt iedereen het ook heel leuk, maar het is gewoon een deel van het leven.

Ik was een week of zeven met de pil gestopt toen ik opeens wel heel grumpy, huilerig en moe werd. Moet ongesteld worden dacht ik nog. Maar ja....die bleef uit. Toen ik de week daarna opeens wel zeer miselijk door de stad liep hebben we maar eens een test gekocht. Die meteen bij thuiskomst gedaan en er waren twee streepjes. Alleen was één streepje een beetje zwakjes. Twee dagen later in de ochtend er nog maar een tweede test overheen gegooid en die was binnen 20 sec wel heel duidelijk.

Echt zo´n raar gevoel. Dat er opeens zo´n kleintje in je buik groeit. Ik kan het me af en toe nog niet voorstellen. Vooral omdat ik me zo goed voel. Ben niet misselijk en voel me niet anders dan normaal. Ben vaak moe, maar ja dat was ik voorheen ook al. Alleen aan mijn borsten voel ik het wel...au! (sorry mannen!) Maar verder.......gelukkig helemaal niets.

Ot is helemaal blij. Dat was wat hij altijd al wilde. Hij riep ook al bijna anderhalf jaar dat ik de moeder van zijn kinderen zou worden. Ik riep dan heel hard: ´´In je dromen!´´. Net zoals ik altijd riep, als hij zei dat hij nog eens met mij samen zou zijn, met me zou zoenen en aan mijn zij zou slapen. Nu vraagt hij bij alles heel blij: ´´In mijn dromen?´´

Het enige probleem is het vinden van een naam. Je hebt hier echt namen, waar ik niet goed van word en die hij geweldig vind en hij vindt mijn namen weer helemaal niets. Gelukkig hebben we nog heel lang om erover na te denken. ;)

Nou schatjes, Nu zijn jullie ook allemaal op de hoogte. Hoef ik geen geheimpjes meer te hebben. Ben ik toch al niet goed in.!

Heel veel liefs Yelke

  • 10 April 2008 - 15:39

    Anke:

    YYYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH
    maar ik wist het eigenlijk al haha :-) :-) :-)
    maar blijf het leuk vinden. Alleen jammer dat ik je zwangere buikje niet meer zal zien; foto's dan maar he!

    Gran beso,
    Anke

  • 10 April 2008 - 16:14

    Cindy:

    Wauw te gek

    gefeliciteerd!

  • 10 April 2008 - 16:39

    Lisa Bollen:

    :D:D:D:D Gefeliciteerd!!!!!!
    Wat debk je,,(Voor je gevoel) Word heteen jongen of een meisje;)

    Lisa(L)

  • 10 April 2008 - 16:54

    Marielle:

    Wij denken een jongetje!
    Wat heel raar is, want ik heb altijd gedacht dat ik eerst een meisje zou krijgen.
    Wat denken jullie?? Zetten we er een pol op! ;)
    We zullen het zien!

  • 10 April 2008 - 16:55

    Gerda:

    hoiiiii Marielle,
    Wat SUPER voor je!!!!
    (ik ben als Nederlander lekker ouderwets enthousiast hoor!)
    Misschien dat ik het net meemaak om de kleine nog te zien daar.. dat zou ik wel heel super vinden;-)
    dikke kus Gerda

  • 10 April 2008 - 17:20

    Vera.vaessen:

    Gefeliciteerd!!:D! echt leuk!

    x je oude leerling uit groep 7! vera!

  • 10 April 2008 - 17:31

    Jan Vivianne En Kyra:

    YESSSSS
    Proficiat!!!
    Wat geweldig voor jullie.... je hebt altijd al geweten dat je kindjes wilde.
    Geniet ervan en voor namen hebben jullie nog wel even de tijd.
    Kusjes voor jouw en Ot.
    Groetjes van een blije Vivanne.

    Ps hou me op de hoogte hoe het gaat.

  • 10 April 2008 - 17:58

    Eva Durlinger:

    Hallo juf Marielle

    proficiaaattt!!!:D
    Ik hoop dat het kindje heel gezond is!:D

    kusjes Eva

  • 10 April 2008 - 18:06

    Martijn:

    DAT zijn nog eens de nieuwsberichten... WoW! Van harte gefeliciteerd!

    Zie nu trouwens pas de foto´s van het nieuwe schooltje, das wel heeeel mooi geworden! Balen dat ik dat niet meer heb gezien... Maar we komen vast nog wel eens langs. Misschien zien we dan ook de baby nog wel...

    Groeten uit Tarapoto, M&M

  • 10 April 2008 - 18:51

    Ineke Elzinga:

    Lieve Mariëlle,van harte proficiat en veel geluk gewenst.groetjes ineke

  • 11 April 2008 - 07:48

    Liet:

    Wat een bijzonder nieuwtje! :-) Gefeliciteerd voor beide toekomstige oudertjes!!!
    Heb zelf ook een leuk nieuwtje, want heb een nieuwe liefde! Geniet hier volop van...Vertel nog wel eens meer!
    Jij ook doen daar van elles! Nieuwe schoolruimte ziet er ook echt top uit! Doe je veel liefs aan iedereen!
    DIKKE KUS

  • 11 April 2008 - 09:19

    Jiska:

    Mop, Wat SUPER! Ben helemaal blij voor jullie! Wat een beetje ruimte voor jezelf in je eigen huis al niet kan doen :D! Y Ot: Felicidades!!!! Que cuides bien a Mariel, no? Jijiji!

    Mis je, en bel blij dat het je allemaal goed af gaat lieverd.

    Kus Jis

  • 11 April 2008 - 11:22

    Geeske:

    Hoi Marielle,

    Van harte gefeliciteerd. Ziet er naar uit dat je wel langer dan 2 jaartjes in Iquitos blijft. Komt volgens mij helemaal goed met jou en Ot en jullie gezinsplanning! Ben heel blij voor je.

    groetjes,
    Geeske

  • 11 April 2008 - 12:53

    Mam:

    He, he, eindelijk. Nu kan ik iedereen vertellen dat ik oma word en dat ik daar heel trots op ben. Ik had het wel van de daken willen schreeuwen, maar wilde (moest)afwachten tot iedereen het wist. Ga straks eens kijken of onze ladder lang genoeg is. ( ha, ha).
    Dikke knuffel voor jou en Otto, mam

  • 11 April 2008 - 17:56

    Rieke:

    :O
    stilte.. mn mond valt open.. zit opeens iets minder stevig op mijn stoel..

    whaaaoowwwww gefeliciteerd lieverd!! echt super voor je, dat had je een half jaartje geleden niet gedacht!;)
    weer een reden om nog eens terug te gaan naar Iquitos!:)

    veel liefs voor alledrie (!) :D

  • 12 April 2008 - 00:07

    Rob:

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!???????????!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????????????

  • 12 April 2008 - 00:07

    Rob:

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!???????????!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????????????

  • 13 April 2008 - 18:45

    Anita Theunissen:

    PROFICIAT!!!!Wat geweldig voor jullie en een fijne zwangerschap toegewenst.

  • 13 April 2008 - 20:13

    Martine:

    Martijn had het me al verteld, maar ik lees nu ook zelf je berichtje. Echt heel erg leuk voor jullie zeg! Ik wens je een hele goede zwangerschap, met veel energie voor alles wat je de komende tijd nog te doen hebt! En als de baby er straks is, is dat al genoeg reden om weer eens in Iquitos langs te komen! Waarschijnlijk komen we in augustus sowieso even langs, met mijn schoonouders, die ook wel willen zien waar hun dochter 5 maanden heeft gezeten. Kunnen we alvast je (beginnende) buikje bewonderen tegen die tijd...
    Liefs,
    Martine

  • 14 April 2008 - 18:52

    Marjolein & Arjan:

    Mariëlle,
    Wat fantastisch voor jullie! Gefeliciteerd.
    Geniet van je zwangerschap...

    veel groetjes
    Marjolein en Arjan

  • 14 April 2008 - 20:59

    Rica En Ans:

    Wauw wat een goed nieuws voor zoveel mensen ten eerste jullie twee Marielle en Ot, de aankomende Oma`s en Opa`s en voor Nonkel Rob natuurlijk ook.
    Geweldig nieuws en we blijven jullie natuurlijk volgen.
    Hartegroet en tot een volgend bericht van jullie ze waren trouwens van het begin af aan te gek maar het word steeds leuker en mooier.

    Rica, Ans en het ondertussen welbekende pOOtje van onze Luca

  • 15 April 2008 - 16:16

    Erik:

    Dat is nog eens nieuws! Ik geloof dat ik drie keer van mijn stoel ben gevallen toen ik je bericht las. Ik val er af en toe trouwens nog steeds van af als ik er aan denk.
    Zelf ben ik pas geleden oom geworden en dat vind ik al moeilijk te verwerken. Maar als ik je bericht zo lees zijn jullie er heel blij mee. In ieder geval gefeliciteerd en je komt de kleine toch wel nog een keer laten zien aan je oude collega's?

  • 20 April 2008 - 17:42

    Margot Claessen:

    Lieve moeder en vader in spé,

    Van harte proficiat met jullie zwangerschap. Ik vind het echt geweldig voor jullie en ik ben ervan overtuigd dat jij een topmoeder zult worden. Geniet van deze bijzondere tijd, want voordat je het weet is jullie baby geboren. Ik blijf je volgen via de site en natuurlijk via je lieve moeder.

    Hele dikke kus van
    Margot en de rest van de bubs

  • 03 Mei 2008 - 18:56

    Piet /Ria Houben:

    Potdorie,houden we even de zaken niet bij en ja hoor, daar is het zover!
    Proficiat mensen en veel plezier ermee.

    Veel liefs
    Ria en Piet Houben, Stein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1272
Totaal aantal bezoekers 218570

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: