De laatste daagjes - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu De laatste daagjes - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

De laatste daagjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marielle

28 Juli 2006 | Nederland, Elsloo

Zo dit gaat mijn laatste berichtje in Nederland worden. Raar gevoel is dat. Hier heb ik zo lang naar toe geleefd, maar nu het er is.....
De laatste weken waren erg leuk, maar ook erg druk. Er moest nog vanalles geregeld worden ( wat ik natuurlijk weer iedere keer uitstelde, want ik had tijd genoeg!!!), dus dat blijft maar in je hoofd malen. Maar vandaag heb ik de laatste dingen (tenminste dat hoop ik!) geregeld.
Nu nog eens gaan kijken of ik de chaos op mijn kamer kan omtoveren naar een ordelijke rugzak. Dat gaat nog een probleem geven. Er ligt zo veel en er mag maar 20 kilo mee. Volgens mij heb ik alleen al 10 kilo voor het weeeshuis bij me. Mijn eigen spullen???? Komt vast allemaal goed als ik er eens aan ga beginnen.
Komend weekend de laatste afscheidsetentjes en bezoekjes. Het blijft raar als je je bij mensen bedenkt dat je ze niet meer zal zien komend jaar. Eigenlijk dringt dat ook niet door. Dat besef zal in Peru wel komen.
Ik heb in iedere geval een leuke tijd gehad met alle uitstapjes en etentjes en bezoekjes en cadeautjes en giften. Vooral het feit dat ik peettante mag worden van de aanstaande kleine van Nicole ( mijn vriendinntje sinds de creche) vind ik wel erg speciaal. Alleen jammer dat ik er in niet bij kan zijn als hij of zij komt. Ik moet dan nog een maandje of vijf wachten. Dat is wel balen, maar gelukkig is er email!!!
Nou allemaal. Ik ga stoppen. Tot snel vanuit Peru!

  • 28 Juli 2006 - 12:11

    Rica En Ans:

    Hallo Meid,
    We wensen je een hele goede reis naar Peru.
    Mooi dat je dit doet.
    Heel veel succes met alles en het ga je goed.
    Groetjes en een DIKKE KNUFFEL van Rica en Ans
    p.s. kan ik jou ook foto`s sturen zo ja hoe ???

  • 29 Juli 2006 - 13:49

    Astrid Carati:

    Hi Mariëlle,
    Nu gaat het echt beginnen. Wat een verschrikkelijk moedige stap! Ik hoop dat je komend jaar in jezelf en je idealen blijft geloven. En dat je met hetzelfde enthousiasme, waarmee ik je op Windekind heb leren kennen, in Peru je werk kunt doen én er ook weer mee terug komt (áls je terug komt....)!
    Ik wens je een hele goede reis en een geweldig jaar!
    Astrid

  • 30 Juli 2006 - 19:38

    Susanne Ritzen:

    Lieve Marielle,

    Ook ik wil je nog even een goede reis wensen morgen. Zorg goed voor jezelf en natuurlijk ook voor die kleintjes daar in Peru!
    Liefs, Susanne

  • 31 Juli 2006 - 16:36

    Roel En Mam:

    Nou, we hebben Marielle op het vliegtuig gekregen in Brussel. Duurde even. De vlucht naar Madrid werd gecancelled. Ze kon met de volgende niet mee omdat ze de aansluiting naar Bogota zou missen . Of ze misschien morgen wilde terugkomen? Nee dus. Verder zoeken en uiteindelijk is ze ruim drie uur later met een vlucht via Frankfurt en New York vertrokken. Als het goed is ziet ze op dit moment de atlantische oceaan. Morgen vroeg om 6.10 uur lokale tijd komt ze in Lima aan. Goede Vlucht!

  • 01 Augustus 2006 - 09:42

    Mam:

    Nou, nou, weg is ze, maar nog steeds niet op de plek van bestemming.
    Vanmorgen om 7.00 uur een telefoontje van Roel. Mariëlle zit is New York. Ze heeft geen vlucht naar Lima, deze was overboekt. En de telefoonkaart was leeg door het vele bellen.
    Het is nu half 12 en ik heb gedaan wat ik kon. Vele telefoontjes, mailtjes en sms- jes, maar ze heeft nu weer telefoongeld en hopelijk over een aantal uren een vlucht naar Lima.
    Het is afwachten nu. Ik hou jullie op de hoogte.
    Groetjes mam

  • 02 Augustus 2006 - 12:03

    Mam:

    Het is woensdag 2 augustus, 14.00 uur en Mariëlle is nog steeds aan het wachten en dan nu vanaf Miami. Gisteravond kreeg ze eindelijk een vlucht naar Lima over Miami. Maar vanuit Miami kon ze weer niet verder want alweer was de vlucht naar Lima overboekt. Ze zit dus nu al zo'n 12 uur in Miami. Ik krijg net een sms van haar dat er nog steeds niemand van de desbeteffend maatschappij aanwezig is en of ze dan ook nog iets willen doen, is ook nog de vraag.
    Echt schandalig!!!
    Mariëlle is moe,vuil en zo'n beetje uitgestreden. Wat valt er nu nog te doen? Ze blijft afhankelijk van degene die haar wil helpen.
    Wordt vervolgd!!!!!!!!!!!

  • 02 Augustus 2006 - 15:13

    Marieke:

    Lieve Marielle,
    Een heel fijne reis en hopelijk veel mooie ervaringen wens ik je in Peru. Helaas zie ik nu dat de start niet goed gaat, dit is balen.
    Succes! Marieke

  • 03 Augustus 2006 - 07:35

    Daniëla, Nancy & Peggy:

    Hoi Mariëlle!!! In al die jaren hebben wij nog nooit meegemaakt wat jou is overkomen, met die spanning qua vluchten. We hopen dat je goed bent aangekomen en zullen zeker vaak deze site bekijken! Veel succes daar in Zuid Amerika!!! We denken aan je! Groetjes,
    Nancy, Daniëla en Peggy van Kupers Reisinfo!!

  • 03 Augustus 2006 - 11:36

    Mam:

    Zo, daar ben ik weer.Donderdagmiddag half 2.
    Eindelijk is Mariëlle in Lima.Het heeft veel stress en zweten geleverd van drie fronten. Mariëlle vanuit Miami, Daniëla en Peggy van Kupers reisbureau en wij hier thuis. Na de nodige telefoontjes naar Miami vanuit hier en vanuit het reisbureau, is het ons dan toch gelukt om haar op de vlucht van 16.30 uur mee te krijgen ( 22.30 uur onze tijd) Ze is om 23.00 uur (5.00 uur onze tijd) eindelijk geland in Lima.
    Daar werd ze opgehaald door Santos en naar het hotel gebracht. Na een heerlijke douche en misschien nog wat eten, is ze gaan slapen.
    Eindelijk na twee dagen en nachten gehangen te hebben op een vliegveld. Jullie zijn weer op de hoogte en ik denk dat Mariëlle jullie verder op de hoogte zal brengen van haar belevenissen.
    Meisje, ik hoop dat je heerlijk uitrust en dat je een fantastische tijd in Peru gaat krijgen. Ik zal er alles aan doen om het geld bij elkaar te krijgen om je daar te bezoeken. Ik hou van je, mam













  • 03 Augustus 2006 - 13:38

    Jouw Gezellige Ex-studiegenoot!:

    Hey Marielle!
    Even via Suus jouw web-site achterhaald, want ik wil natuurlijk je ervaringen volgen. Balen dat de heenreis niet vlot verlopen is. Kijk uit naar je verslagen! Heel veel succes en plezier daar!
    Groetjes, Anita!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 218568

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: