Mijn mama eindelijk in Iquitos! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu Mijn mama eindelijk in Iquitos! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

Mijn mama eindelijk in Iquitos!

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

01 November 2007 | Peru, Iquitos

Lieve allemaal,

Dit keer maar een heel klein berichtje van mij. Alleen maar om te vertellen dat na 1000 mails en veel geregel mijn moeder afgelopen zondag eindelijk is aangekomen in mijn wereldje. Het was wel even goed slikken toen ik haar vliegtuig zag landen en het was heerlijk om haar daarna te zien en en te kunnen knuffelen. En het rare is.....het is zo normaal dat ze er is. Net of ze er altijd al was. Wil haar 1000 dingen zeggen en laten zien. Alle bevindingen van mijn kant komen een andere keer. Nu eerst het verhaal van haar kant.

Zo, eindelijk een ( hou je vast) heel lang bericht vanuit het warme Iquitos.
Een lange reis, vanuit Brussel naar Atlanta, waar de tocht na enige vertraging verder gaat naar Lima.
Moe, maar ook wel trots dat ik het tot dusver gepresteerd heb in mijn eentje, stop ik in Lima uit richting douane en bagage.
Hier kom ik erachter dat een van de koffers niet aanwezig is. In de rij bij de anderen die ook het een en ander miste. Hier stond ook een Nederlands meisje dat richting Cusco moest. Ik heb gekeken en geluisterd hoe zij het aanpakte en heb daarna in mijn beste engels aangegeven wat ik kwijt was.
Gelukkig heeft Santos het geduld opgebracht om te blijven wachten.
Na een anstige maar ook wel hilarische rit door Lima, kwamen we bij het hotel. Er wordt door rood gereden, overgestoken en flink getoeterd dat je eraan komt. Ik heb me maar helemaal over gegeven aan de rijkunst van Santos. ( Roel bereid je maar alvast voor).
Dat stuk van Lima, wat ik gezien heb, kwam me niet gezellig over. Veel auto´s, veel mensen die tussen de rommel eten zochten en heel veel straat honden. Santos vertelde me dat de criminaliteit erg hoog was.

Het slapen ging niet zo, twee uurtjes, daarna lezen en daarna nog een uurtje. Waarschijnlijk komt het door de verschoven uren. In de ochtend ben ik tegenover het hotel een broodje gaan eten en iets gaan drinken.
Daarna is Santos mij weer komen halen om naar het vliegveld te brengen.
Nu kon het wachten beginnen, want ik was bijna drie uur te vroeg, maar ik was er en heb mijn ticket opgehaald, dat Mariëlle voor me besteld had.
Ik merkte dat ik veel te weinig gegeten en gedronken had, maar het was tijd om te vertrekken. Toen Word er omgeroepen dat de vlucht later ging in verband met het slechte weer. Het was of ik in elkaar stortte.. Ben naar het restaurantje gagaan, maar moest me vasthouden aan de balie, zo draaierig werd ik. Onmiddelijk kwamen er mensen naar me toe om te vragen of ik hule nodig had of misschien wel een dokter.
Gelukkig ging het na de maagvulling weer een stuk beter.

Twee uur later als gepland zijn we vertrokken. Het grootste gedeelte van de reis was het bewolkt en vooral het laaatste gedeelte was beangstigend. We zaten in dikke, donkere wolken en veel turbulentie. Net toen ik de gedachte had dat we zo niet konden landen, konden we land zien.
De Amazona-rivier stroomde door het landschap van bomen, bomen en nog eens bomen. Het was ontroerend mooi om te zien.
Wat een verschil van temperatuur, de warmte valt over me heen als een dikke deken, ( Henk, het had iets van een zweethut weg).
Mariëlle stond buiten al te zwaaien en ik mocht al naar buiten om haar te begroeten. Heerlijk om haar te zien, voelen en praten.
Daarna op weg naar haar huisje.
Buiten het terrein van het vliegtuig staan de motocars al klaar om je ergens naar toe te brengen. Grappig om te zien hoe Mariëlle discusiert over de prijs. Totdat ze met iemand een prijs afspreekt die voor haar gevoel klopt.
Wat een verademing om Iquitos te zien, na Lima.
Echt Peruaans, met veel tekeningen op de muren, mensen op straat en heeeeeeel veel motorcars, maar super gezellig. Het huis is gezellig en wat me verbaasd zijn de open stenen om te ventilaren. Hierdoor komen de geluiden rondom je huis wel naar binnen. De eerste 2 nachten heb ik dan ook weinig geslapen, maar door me moe te maken en een glaasje wijn, heb ik de derde nacht redelijk goed geslapen.

Ik begrijp nu wel waarom Mariëlle zich hier zo thuis voelt. Op maandag gaan we ( weer met de motorcars) naar Arco Iris. We komen de kinderen tegen die vanuit school naar huis lopen. Ze roepen steeds, mama Mariëlle en ze willen me aanraken en enkele willen aan de hand lopen, druk kletsend, waar ik niets van begrijp. Volgende keer dus toch wel aan Spaans doen.

Vanochtend ben ik op het vliegveld geweest om mijn koffer op te halen, die er zou zijn. De koffer was er wel maar niemand om hem me te geven. Ik ben nu op Arco Iris en ga om vier uur nog eens naar het vliegveld. Het zou heerlijk zijn om eigen kleren aan te hebben en wat spulletjes, die ik niet voor niks mee genomen heb.
Dit was het voorlopig, ik heb nog veel meer beleefd, zoals het eten van vis in de haven, maar daar vertel ik een andere keer over.
Het is heerlijk om hier te zijn en te zien hoe Marielle werkt en woont, maar vooral ik zo op haar plek is.
Lieve groetjes vanuit het warme Iquitos, Marlene

Even een korte mededeling nog van mij (Yelke): de koffer is er weer! Alleen jammer dat de gist die erin zat is gaan lopen. Daar gaat mijn Limburgse vlaai!

En onze twee nieuwste schatjes (Kyara en Cray) doen het steeds beter. Kyara draait zich nu om in de box, haar nek is veel steviger en ze is al bijna een kilo aangekomen. Cray loopt niet meer steeds weg, luistert beter en begint steeds meer woordjes te zeggen! Lekker hè?

xxx Yelke

  • 01 November 2007 - 21:31

    Ria C.:

    Lieve Marlene, welkom op Arco Iris!!
    Fijn dat je nu het wereldje van Mariëlle leert kennen. Al heb je foto's en dvd's gezien het is toch weer anders, zeker als die hitte en die hoge vochtigheid er gratis bijkrijgt. Die voel je niet op de foto's.Een heel fijne tijd, er is genoeg te knuffelen daar heb je geen spaans voor nodig dat is universeel!
    Liefs ook van Aad, Ria.

  • 01 November 2007 - 22:02

    Roel:

    Lieverd, ik probeer wat te schrijven en het lukt even niet. Ik weet alleen dat ik heel blij zal zijn als we elkaar weer zien. Bij de amazone tussen de bomen en nog eens bomen.

  • 02 November 2007 - 02:55

    Martine:

    He Marielle en 'mama Marielle',

    Leuk om weer eens verhalen te lezen van een 'nieuwkomer'. Ik wens jullie een hele goede en leuke tijd samen hier!
    En als je gist zoekt, Marielle, dat hebben ze hier toch ook? Of heb je verse gist nodig? Fijn dat de koffer in elk geval weer terecht is!
    En super dat het al zoveel beter gaat met Kyara en Cray.
    Martine

  • 02 November 2007 - 15:32

    Ria Konings:

    he meissie, wat een prestatie. Mijn petje voor je af. Geniet van een wel verdiende vakantie en de groeten aan marielle. Liefs, ber en ria.

  • 02 November 2007 - 19:15

    Tiny Janssen:

    Ha Marleen, hartstikke fijn dat het je zo bevalt en natuurlijk heerlijk je dochter tekunnen voelen en zien hoe ze zich daar thuis voelt. Ij had Roel al willen bellen hoe het met je ging, maar dit is veel leuker. Geniet jullie samen nog een tijdje, dikke kus, ook van Wim.

  • 06 November 2007 - 00:53

    Ber:

    gist kun je nog gebruiken ook in vloeibere vorm. vergeet mijn flessen niet. maar bovenal geniet van je dochter EN van mens EN natuur. kusjes tot ziens

  • 07 November 2007 - 11:15

    Jiska:

    Hoi Lieve Mariel, en Marlene,

    Fijn dat je mams er is en dat jullie het zo leuk hebben samen! Geniet er lekker van!

    De rest schrijf ik lekker in een mail, heb veel te veel te vertellen ;)

    Beso grande
    Tia Jiska

  • 07 November 2007 - 19:37

    Ker:

    Lieve Marlene en Marielle,
    Ik hoor van Roel dat je het zo warm vind, maar het is fijn dat je bij Marielle bent en dat je kan zien hoe Marielle werkt en woont. Nog een paar dagen dan is Roel weer bij je. Geniet dan samen van de welverdiende vakantie en van Marielle en Arco Iris.Groetjes van Ker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 218670

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: