(T)HUIS! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu (T)HUIS! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marielle Pepels - WaarBenJij.nu

(T)HUIS!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

16 Juli 2007 | Peru, Iquitos

Hola Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, want een huisje in orde maken en geen internet, zijn niet bevorderlijk voor je schrijffrequentie, maar....ik ben er weer.

Even terug naar Nederland. Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor alles. Het was heerlijk om jullie weer te zien en jullie hebben me echt ongelofelijk verwend. Vooral qua eten. Pas nu alleen niet meer in de broeken, waar ik voor mijn bezoek naar Nederland nog in paste! Maar Krijg er hier gelukkig complimenten over. Hier vinden ze het wel lekker. Maar zelf ben ik toch weer terug bij niet snoepen, normaal eten en vanaf deze week....sporten.

Na een gezellig afscheidsavondje (met af en toe slikmomenten), was het dan zover. Ik mocht weer terug naar Iquitos. Moet zeggen dat ik, ondanks dat ik echt heb genoten, ook wel weer blij was naar mijn huis, werk en vrienden in Iquitos te kunnen. Maar vooral ook terug naar de warmte! Dat heb ik gemist.
Na een autorit naar Brussel (thanks mam, Ralf en Vief!), een treinreis naar Parijs, een vlucht naar Caracas, Lima en na een lange wachttijd ook naar Iquitos, stapte ik (om drie uur in de nacht) uit op het vliegveld van Iquitos. Het had net geregend en rook heerlijk fris. Het voelde al weer als thuiskomen. Na een ritje in de mototaxi van een half uur en nog een uurtje kletsen met Yol ben ik gaar mijn bed ingedoken. Heb daarna echt het hele weekend gehangen. Megalekker en ontspannend.

Daarna begon ik met mijn huis. Na een hele maandag shoppen (met dank aan Victor), een hele dins-, woens- en donderdag shoppen en regelen (met dank aan Otteniel) en een vrijdag op stoffen en kussenjacht (met dank aan Marijke), is mijn huisje nu bijna klaar. Moet nog wachten op de spullen die de timmerman nog aan het maken is, maar dan heb ik zover ook alles wat ik echt nodig heb. Alleen de tuin moet dan nog aangepakt, maar dat kan ook wat later.
Vanaf afgelopen woensdag slaap ik er in elk geval wel al en ik moet zeggen dat ik er prima slaap en me er heel erg thuis voel. Moest alleen aan beetje wennen aan het kabaal van de motocarren, na alle stilte van Arco Iris. Maar achter in huis, hoor je het bijna niet.
Ik weet wel zeker dat dit echt mijn plekje gaat zijn.

En vandaag begin ik dan ook weer echt hier op Arco Iris. Daar heb ik super veel zin in, al ben ik ook weer even zoekende met wat ik allemaal ga doen en hoe. Maar ik denk dat dat vanmiddag al wel weer over is.
Het was wel weer heerlijk om de kinderen weer te zien. Ik was er maandag al en wist dat ze film hadden. Ik probeerde nog heel stilletjes naar binnen te sluipen, om eerst mijn dingen te kunnen doen, maar dat werkte toch niet. Jahaira had me snel geschoten en toen had ik ook echt iedereen om me heen hangen voor een knuffel en een zoen. (niet dat ik dat erg vond hoor!). Alleen Mijn stoere mannen Willy en Alex zwaaiden wat van een afstandje, want als je 10 en 11 bent ga je echt niet aan je tia hangen. Maar vanmorgen stiekem bij de poort kreeg ik van allebei een hele dikke knuffel en een zoen. Zo begin je je eerste werkdag natuurlijk wel heel goed.

Maar die werkdag moet nu ook echt gaan beginnen. Dus geen geleuter meer van mij, maar aan de slag met de kinderen, want die zijn alweer/ nog steeds thuis wegens stakingen van de docenten. Schiet niet op zo.

Ik probeer zo ook nog de foto's op mijn site te zetten, maar tot nog toe lukt het nog niet. Anders volgen ze deze week.

Dikke kus Yelke

  • 16 Juli 2007 - 14:40

    Ria Cooiman:

    Dat is een snelle reactie he Mariël, we kijken iedere keer of er al bericht van jou is en nu heb ik je heet van de naald. Fijn dat je huisje bijne op orde is en je je lekker terug kunt trekken. Yol is gisteren met 6 uur vertraging aangekomen dus die hadden het helemaal gehad. Woensd.middag komt ze hier dan hebben we een intervieuw met de lokale krant. We wensen je weer veel succes met je leerlingen en we gaan de schoolplannen uitgebreid met Yol en het voltallige bestuur bespreken. We houden je op de hoogte!
    Liefs ook van Aad, Ria.

  • 16 Juli 2007 - 14:42

    Martine:

    He Marielle, je bent er snel bij vanochtend, leuk dat je weer wat geschreven hebt! Ik kom zeer binnenkort eens je huisje bekijken, want ik word nu toch wel heel nieuwsgierig...

    Groetjes,
    Martine

  • 16 Juli 2007 - 16:17

    Mam:

    Ha Yelke,
    Heerlijk om nu je eigen plekje te hebben ( en natuurlijk een plekje als Roel en ik komen). Lekker egoistisch hé?
    Ik verheug me steeds meer erop om in het najaar te komen en te zien waar je werkt, woont en leeft. En ook om je nieuwe vrienden te ontmoeten. Praten zal wat moeilijker gaan, maar handen en voeten werken ook. Ik kan aan de manier van schrijven merken, hoe je je daar thuis voelt en dat doet me goed. Zo voelt het minder erg om je niet in de buurt te hebben.
    Ik laat deze week nog iets van me horen.
    Kusjes en veel knuffels.

  • 16 Juli 2007 - 19:17

    Yvonne:

    hi marielle,

    wow wat super dat je weer terug bent. Aanstaande zaterdag hebben we arco iris vrijwilligers dag. Leuk om iedereen weer te zien en natuurlijk de nieuwste aanwinst van Yol en Victor. Jammer dat je er niet bij bent.
    Jitske komt in ieder geval wel en dan nog wat vrijwilligers die ik van twee jaar terug ken. Ik zal je een verslagje sturen,

    ciao por ahorita,
    tia ibon

  • 16 Juli 2007 - 19:19

    Vivianne:

    Lieve Marielle

    Fijn om te lezen dat het voelt als thuiskomen.Ik ben ervan overtuigd dat je ook echt thuisgekomen bent op je eigen stekkie en je echt heel gelukiig gaat worden daar!!

    Groetjes Vivianne Jan en Kyra

  • 16 Juli 2007 - 19:48

    Joost & Laura:

    Hola Bonita!

    Het war errug gezellig in Utrecht dus wel een beetje gek idee dat je nu alweer aan het andere eind van de wereld zit...

    Het klinkt in ieder geval net zo okay als je hoopte dus dat is fijn.

    Bewaak je het fort totdat wij je komen bezoeken?! :) Voorlopig zijn we arme straatratten, haha. Maar het moet toch wel weer goed gaan komen zou je zeggen!

    Oh en hebben jullie daar nu eindelijk onze kaarten? Hoop het! Spaanstalig en wel dus als ze niet aangekomen zijn, is het best triest...

    Liefs van ons!

  • 16 Juli 2007 - 20:49

    Anneliet:

    Hi there, Leuk om wat van je te lezen! Ben eigenlijk best een beetje jaloers op je dat jij daar weer in het warme Iquitos bent beland (terwijl het hier zo hard regent) met alle glunderende kids om je en natuurlijk ook Tim (geef m maar een kus van me!) en Geeske en nu ook Loes....
    Leuk dat ik zaterdag Jis en Yol en haar familie zal treffen. Maar zal jullie wel missen hoor!
    Geniet lekker van het weer terug zijn en van je nieuwe huisje...
    kus

  • 16 Juli 2007 - 21:10

    Rica En Ans:

    Ola Signõrita,
    Gelukkig was deze reis beter gegaan dan de eerste hè meid. Fijn dat je je thuis voelt op Arco Iris dat is een goed teken.
    Gefeliciteerd met je nieuwe woning meid.
    Kom misschien wel eens een bakkie halen bij je wie weet hà hà.
    We blijven je natuurlijk volgen meid,het was gezellig om je weer effe te zien op de Hoeselsdag.
    Groetjes en een DIKKE KNUFFEL van Rica en Ans en het pOOtje van Luca het is een scheetje hè

  • 17 Juli 2007 - 11:15

    Jiska:

    Hoi lieffie,

    Fijn dat je er weer bent hoor!! Geniet lekker van je huisje en de kinderen terwijl ik hier jaloers meegeniet ;)

    Kus Jis



  • 17 Juli 2007 - 20:59

    Rica,Ans En Luca:

    Wouw wat een mooi huis en groot zeg ja dan moet ik zeker een bakkie komen doen of niet soms. Proficiat met je huisje. Groetjes uit Holland en tot een volgende keer maar weer.
    Rica,Ans en het allom bekende pOOtje van onze Luca

  • 19 Juli 2007 - 00:27

    Erik:

    Aardig huisje heb je daar geregeld! Ik mis alleen nog de hangmat. Die komt toch zeker wel ergens in de tuin te hangen?

  • 20 Juli 2007 - 16:37

    Rob:

    Ligt het aan mij of is dat huis gewoonweg enorm?!? Ben je nou opeens de rijke patser daar in die stad of zo? ;)
    Geniet er maar lekker van zusje, hoop er ooit een keer te kunnen slapen.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hallo allemaal, Hier het eerste begin van mijn site. Ik vertrek 31 juli voor een jaar naar Peru om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en te gaan reizen. Nu is het nog allemaal vaag en ik moet nog 1000 dingen regelen.Maar beetje bij beetje komt het allemaal. Hier ook even een link naar de site van het weeshuis: www.kinderhuisarcoiris.nl groetjes Marielle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 218665

Voorgaande reizen:

31 Juli 2006 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: